Translate

wtorek, 6 października 2020

Łęczyca, Polska

Miasto w centralnej Polsce, w województwie łódzkim, w którym się urodziłam. Burmistrzem miasta jest Paweł Kulesza od 2018 roku. Jest to królewskie miasto, powiat Łęczycki. Blisko jest geometryczny środek Polski w Piątku. W tym małym mieście jest słynny zamek królewski, który jest nazywany Diabeł Boruta, funkcjonuje w nim muzeum ziemi łęczyckiej, które można zwiedzać i wejść na wieżę (bardzo tani bilet), z której widać panoramę miasta, obok placu przyjaźni i dworca pks, biedronki, naprzeciwko ratusza. Przez miasto przepływa rzeka Bzura. Chodziłam do szkoły średniej w tym mieście, więc bardzo dobrze znam rejon. Znajduje się też stadion piłkarski Górnik Łęczyca, jest klub karate w SP1 ul.szkolna 4, gdzie również trenowałam. Kino Górnik obok cmentarza na ul.Kaliskiej, naprzeciwko osiedla medyka, niedaleko szpitala. Studia tatuażu, liczne pizzerie między innymi la stalla, trzynastka, k-2, u boruty, restauracje, cukiernie, knajpy kebaby tureckie, bar, dom kultury, park miejski im.Józefa Piłsudskiego, w którym jest wysepka z drewnianą altanką, miejska i powiatowa biblioteka publiczna, Rossmann, netto, polo market (nie ma KFC, McDonald, Tesco, Lidl, Auchan, Kaufland to pisze tak na wszelki wypadek), rynek targowy blisko ratusza i wiele innych. Bardzo ładny ratusz na Pl.Tadeusza Kościuszki, na którym co roku odbywa się impreza na Dzień Dziecka, szczególnie koncerty takich artystów jak Red Lips, Kamil Bednarek, Margaret, Michał Szpak, Enclose, Zenek Martyniuk, DJ Andreas, którzy już byli, również Alicja Majewska z Włodzimierzem Korczem na barwy jesieni w malutkim parku naprzeciwko domu kultury. Niestety nie ma tramwajów, więc trzeba chodzić pieszo, ale za to są busy i autobusy, którymi można pojechać do Łodzi, Uniejowa, Zgierza, Kutna również zastępczą komunikacją miejską za pociąg ze względu na poprawianie i dorabianie dodatkowych torów. Z resztą te miasta, które wymieniłam również warto poznać co w nich ciekawego, będą w moich postach. Ogólnie miasto jest małe, więc na spokojnie zwiedzicie wszystko pieszo, nawet dwa razy w jednym dniu.

Jeśli chodzi o noclegi to jest Zajazd Senator na ul.Ozorkowskie Przedmieście 47, w samej Łęczycy, a od centrum Łęczycy jest Zatoka, która jest oddalona 5.9 km w Sierpowie oraz Mona oddalona 2 km w Borkach. Polecam zwiedzić to miasto (zdjęcia 2020)


Fotograf: Aneta Bartczak

15 komentarzy:

  1. Ja jeszcze nigdy tam nie byłam, może kiedyś się uda! :)
    Buziaki, mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie zapraszam, dzięki. Oczywiście na bloga zajrzę.

      Usuń
  2. Super, że pokazujesz swoje lokalne miejsca z takiej strony, muszę kiedyś wybrać się w te okolice :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Super miejsce! Nigdy nie byłam, ale wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam za wiele o tej miejscowości i jeszcze nie miałam okazji tam być, więc miło się o niej czegoś dowiedzieć chociażby z bloga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dobrze zrobiłam, że założyłam bloga o polskich miastach. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Nigdy tam nie byłyśmy, ale koniecznie musimy kiedyś odwiedzić to miejsce :)


    Pozdrawiamy :)
    www.twinslife.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. W Łęczycy zawsze byłam tylko przejazdem, śliczne zdjęcia!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    https://girlsinmadworld.blogspot.com/2020/10/test-obciazenia-glukoza.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto chociaż na chwilę się zatrzymać i pozwiedzać. Szczególnie teraz kiedy na ulicach w związku z pandemią będzie mniej ludzi na styczność z innymi i można na spokojnie zobaczyć ciekawe miejsca. Dziękuję i wzajemnie :) Oczywiście zajrzę.

      Usuń
  7. Piękne zdjęcia, można się poczuć jak na wycieczce. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. 47 year-old Librarian Inez Saphin, hailing from Cowansville enjoys watching movies like ...tick... tick... tick... and Sailing. Took a trip to Rock Drawings in Valcamonica and drives a New Beetle. Wiecej informacji tutaj

    OdpowiedzUsuń

Zostawiajcie koniecznie po sobie ślad w postaci komentarza i zachęcam do dołączenia obserwatorów na blogu. Polecam zobaczyć również starsze posty. Będą też nowe. Zaglądam na każdy blog.
Bardzo Dziękuję :)